13.9.2017

12.10 Työnantajan tuki?

Työnantajan tuen olen kokenut ristiriitaisesti. Kuten sanottu, kolme vuotta on pitkä aika. Siinä ajassa on tapahtunut niin paljon. Olen monesti noussut ylös suosta ja jälleen romahtanut. Ensimmäiset kaksi vuotta sain työnantajalta hyvää tukea. Koin, että työnantajalle on tärkeää, että minut saadaan kuntoon.Työnantaja oli todella kärsivällinen. Siitä täytyy nostaa hattua.

Mutta viimeisen vuoden aikana olen tuntenut myös työnantajan epätoivoin. Olen myös itse ollut epätoivoinen, että enkö enää koskaan palaudu ennalleen. Työnantaja ei aina välttämättä ole osannut valita sanojaan sairastuneen korville sopivaksi. Tällöin olen pahoittanut mieleni. Olen yrittänyt vakuutella itselleni, kuinka vaikeaa on terveen ymmärtää näitä sairauksia. Joten en ole kommenteista loukkaantunut mitenkään verisesti, vaikka pahalta on tuntunut.


Entä työyhteisön tuki?

Työyhteisö on kohdellut minua hyvin. He ovat aina olleet ymmärtäväisiä, kun olen jäänyt sairaslomalle. Ja kun olen palannut, minut on aina otettu ystävällisesti vastaan. En ole huomannut mitään poikkeavaa työyhteisön käytöksessä minua kohti. Se on ollut myös helpottavaa ja ehkä tehnyt tästä sairastelusta helpompaa. Jos näin voi sairastamisesta sanoa.


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti