17.7.2017

11.4 Sekavia tunteita

Kolmas viikko meneillään aamulääkitysten puolittamisesta. Mielestäni olen päässyt vähäisillä vieroitusoireilla. Aluksi ”heinäsirkat soittelivat” päässäni useasti. Nyt ”soitot” ovat loppuneet. Korvissa vinkuu päivittäin ja tunnen lievää huimausta. Väsymys puolestaan on vähentynyt ja olen pirteä. Nukun edelleen pitkiä yöunia, noin 10-12 tuntia yössä. Päiväunia en nuku enää joka päivä. 

Mitkä ovat normaaleja tunteita?

Tunteissa on tapahtunut muutoksia. Niitä on tullut enemmän. Olen ollut ärtynyt ja jopa äkkipikainen. Yhtenä iltana olin lievästi itkuinen ja teki mieleni olla yksin. Käpertyä sohvan nurkkaan ja olla vaan itsekseni.

Mitkä tunteet kuuluvat normaaliin elämään ja mitkä sairauteen? Mistä erotan ne? Ovatko lääkkeet turruttaneet negatiiviset tunteeni? Ja nyt kun lääkitys on reilusti pienempi, negatiiviset tunteet tulevat paremmin esiin?

On omituista tuntea myös negatiivisia tunteita, koska niitä ei ole ollut pitkään aikaan. Mieleeni tulee myös, että onhan tämä normaalia. Onhan puolittainen lääkitys edelleen riittävä, etten koe sairastumisen oireita uudelleen. Vai onko tässä pienemmässä lääkeannoksessa esimerkiksi mahdollista, että masennuspäiviä saattaa joskus esiintyä? Paljon on kysymyksiä ja ehkä ne ajan kanssa selviävät.


Tyytyväinen

Olen kuitenkin tyytyväinen, että olen näin vähällä päässyt vieroitusoireissa. Vielä iltalääkitys on tarkoitus lopettaa kokonaan. Olen muutaman illan ollut ilman lääkettä ja nukkunut silloin tosi huonosti. Vähän niin kuin koiran unta. Oli kunnianhimoista ajatella, että voisin lopettaa iltalääkityksen suoraan. Psykiatri ehdotti, että joko puolitan annoksen tai koitan lopettaa kokonaan. Nyt tuo puolittaminen kuulostaa hyvälle idealle.

Viikko kesälomaa jäljellä

Vielä on viikko kesälomaa jäljellä. Nyt jo töihin paluu on hieman arveluttanut. Välillä olen jopa miettinyt, että minulla ei ole enää töissä mitään annettavaa. Kunpa joku mielenkiintoinen ja innostava työtilaisuus tulisi vastaan.  Työkokeilu kestää syyskuun loppuun, toivottavasti siihen mennessä löydän työintoni ja -kykyni takaisin.


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti